May 17, 2012

first LOVE

Assalamualaikum semua~ tehehe =)
post kali ni aku just nak jwb n beri my opion laa kpd soalan sorg makhluk tuhan nih..agak menarik sebenarnya...hmm..
What would you do if your best friend was in love with one you love?
hurmmm..

pikir cepat apa yg korang nak jwb..heheehe..
ok, walaupun masalah yg pernah aku lalui terpesong sikit jer dr soalan dia ni tp aku still nak bg pendapat aku. he he he he XD 

bg aku aku akan still dgn perasaan 'relax' sbb kita xtau sama ada org yg kita suka tu turut suka dkt kawan kita ka x..so chill la..*utk permulaan shj*HEUHEUHEU

tapi still rasa bengang la asal org yg aku suka pun dia mesti nak suka jugakk..walaupun best pren porevah sekali pung!huh. utk soal ni sharing is not caring anymore uuuuuu~ lallaalala~ ^___^

so, aku akn try la sedaya upaya dgn tulang pat kerat aku nih cari tau sma ada org yg aku suka tu turut suka bff aku ke x. so kalau org yg aku suka tu xsuka dkt kwn aku n anggap dia mcm kawan jerr n aku pun boleh la menghembus nafas legaa...senang kan..hiiihiii :P

tapi kalau org yg aku suka tu mmg suka dkt kwn aku......aku akan terima je laa..n kalau nak trus lupakan org yg aku suka tu mmg la xbleh kan..so biar la masa yg mengubati segalanyaa..biarlah mereka bahagia walaupun sedih hati ni siapa la yg tahuu... :( aku bkn seorg perampass *take a note about that*

*aku pernah lalui= apabila aku suka dkt org tu dlm masa yg sama org tu suka dkt kwn aku yg xsuka dkt dia n anggap dia sbg kwn jerr. yg bestnya kwn aku xtau aku suka dkt org yg suka dia tuh..HEUHEUHEU jelez siottt bila bila kwn aku dok crita psal org tuhh..huhu


*bnde paling gila aku penah bt bla suka dkt org tu aku akn hapai jadual diaa uuuu~ kalau tme skolah dulu hapai jadual klas dia laa n cari tau smua pasal diaa..tu jer laa..kalau aku nk pergi confess dkt dia mmg TAK la..hihi

*first gift i got from de guy is SMILE :) Thank you so muchh :'). xsempat nak bg apa2..huhu

so disini aku nak syok kan YOu tgk la cita nih..besttt sgt..

FIRST LOVE ( A LITTLE THING CALLED LOVE) better known as CRAZY LITTLE THING CALLED LOVE. cerita Thai romantik komedi..nanges aku tgk...:'( jln cerita yg menarik.meh nak cerita sikit jln carita diaa...hehe

Nam (heroin)tinggal dengan adik dan ibunya. Dia adalah junior Shone (hero) dan diam-diam mencintai dia. Nam dan rakan-rakannya membantu dia mengaku cintanya dengan bantuan buku '9 recipes of love'. Sementara itu guru Inn dan guru Orn sentiasa bersaing antara satu sama lain untuk guru sukan. Nam memainkan watak snow white dalam drama sekolah, SNOW WHITE. Top rakan zaman kanak-kanak Shone, menyertai sekolah. Beliau segera mempunyai perasaan suka dkt Nam.kemudian Top mengaku cinta kepada Nam. Beliau terkejut dan tidak menjawab. Top keesokan harinya meminta untuk pergi ke perlawanan bola sepak untuk melihat Shone bermain. Dia bersetuju dengan idea itu. Bersiar-siar Shone akhirnyamengaku secara tidak langsung bahawa dia mencintai dia, tetapi diganggu oleh Top.Di parti malam hari lahir Ake, Top dan Shone berkongsi cerita mereka dan mengatakan bahawa mereka tidak pernah berjanji untuk jatuh cinta dengan gadis yang sama.Semasa pipi tarian Top mencium Nam. Nam putus dengan dia.Tiga tahun telah blalui oleh sejak awal ceritanya. Nam menjamin kedudukan pertama dalam peperiksaan itu. Dia akan pergi  Amerika Syarikat dengan ayahnya. Pada penutup tahun persekolahan, beliau akhirnya mengaku Shone. Tetapi hatinya hancur apabila dia melihat bahawa Pin dan Shone bersama-sama. Malam ituShone meninggalkan diarinya di hadapan rumahnya. Diari mengandungi semua gambar Nam. Dia sentiasa disayangi, tetapi masa mereka tidak pernah dipadankan.Shone tinggal untuk  ke Bangkok.
Sembilan tahun kemudian, Nam adalah seorang pereka fashion yang berjaya danShone telah berubah profesionnya untuk menjadi seorang jurugambar pro. Dalam realiti tv Nam dan Shone bersatu semula. :) tengok sendiri baru boleh rasa best ke x...:)
 sama cantik sama hensem.sukanyaa :)

Shone sdg amik gmbaq Nam utk muat turun dlm diari dia.. sweetnyerr..




dari buruk sampai cantik si Nam ni... :P tp dia mmg cantik pun. :D

*hero dia sangat lah hensemmm!!! auuuuw! :') 
*Nam sgt la huduh sampai jd cantik
*suka tarian yg Shone n Top buat..sengall! :P
*Shone sgt pandai simpan perasaan suka dia dkt Nam..




No comments:

Post a Comment