May 22, 2012

ExperienceS

Assalamualaikum.apa2 pun seyum dulu..hee :)

ok kali ni aku nak kongsi sikit pasal 'experienceS = pengalamanS' ketika aku belajaq dkt matriks. entah tetiba ja aku rasa aku nak kongsi disini. act, aku ada lg setaun dkt matriks..wuuuu~ sedihnyaa. :( x.aku xbleh sedih sbb im the one who chose to be in this group. kuang kuang kuang!!! aku nak skills sebenaqnya..mcm my biology lecturer ckp skills sangat penting. yea. :)

adakah itu satu intro yg baik??? hak3. =.=

banyak pengalaman yg aku dpt setahun di matriks ni...ada yg berguna, xberguna, seronok, sedih, pahit semua ada.byk pengalaman manis yg aku ada, kerjasama dlm kumpulan, buat drama, bising sana bising sini, copy experiment dlm kuliah, jumpa lect yg awesome2, buat candid vid time sem 1 best sangat, ada kwn yg awesome, prgi outing Cmart =.=, aku cepat serasi dgn environment dkt sini, cpt adapt dgn style dorang...hahaha. meh nak cita time mula2 aku masuk matriks.hahahaa. ok, lg 500km nak smpai mtriks aku sakit peruttt kott. Oh NO!!! >.< tgk2 ada la papan tanda stesen minyak dkt depan tu..ingat kan ok laa tgk2 mcm hidup xmau mati xmau kott. eh, betulka pepatah tuh? lantak. so, terpksa la tahan uu nk prgi toilet. masuk2 ja mtriks dgn heartlessnya aku p carikkk toilet dulu.hahakk. toilet dkt dkb la aku balun. pas tu baru la p daftar. n kwn aku ckp 'kalau ikotkan kepercayaan jawa la kalau p tmpat baru hg p carik toilet dulu tu tndanya hg serasi dgn tmpat tuh..hahahaa' >.<

pengalaman syok bila mula2 masuk semua pakat atoq nak p mkn dkt cafe mana...uuuuuuuuu~ byk kot smpai xterbeli tapi last2 sem semua dah xlalu sbb dah cemuihhhh dgn bnda yg sama. =.=. kacau mimi sampai di tension muahhahahaa, nyanyi dlm bilik kuat2 dgn roomates, larian 1Malaysia dlm hujan..serius aku enjoy gilaa dah lama xmndi ujan,,ujan lebat gila pulak tu semua basahh.hahahaaha. masuk tarian zapin uuuuuuu~ pergh xpenah2 aku masuk nari2 nih n kumpulan aku dpt tmpat ke2 kottt..masuk chem amaze saing dgn kumpulan2 yg hebat2 dr pst n lastly dpt 2nd place jugak. syukur sgt, terpaksa perah otak semata2 nak bt DISSCUSSION & CONCLUSION utk lab report bio. xleh copy nnti dia tau..rasain luuuuuuuu~ ahaks, time experiment biology aku amik darah kwn aku  yg takut dgn darah.hahhaaha. tgk darah je dia akan gelak2 mcm org xbetul last2 nanges.hahaahakkk! :P time felo bt spotcek aku dgn k.izi berjogging dlm bilik nak sorokkn lappy last2 sorok bwh bantai. kenal dgn kawan yg suka bt aku tersenyum..tp sedih sbb tgh2 sem 2 baru kenal..dia seorg yg awesome! hahhaha. 

pengalaman yg pahit..aku rasa xdk org yg memngalaminya selain KAMI 4 org, act 3 jer 1 lg tu watak sampingan.belaku time sem 1 di bilik lama. balik2 je dr kelas roomate tarik aku n cita apa yg terjadi dkt bilik kami..saat tu aku rasa yg xdak dah tempat yg paling selamat n privacy dkt sini. sedihnyaaa. trauma kwn aku. bodoh betul.aku benci org tuh. iblis yg bertopengkan manusia. org yg xbersalah jd mangsa kerana 1 watak sampingan yg bodoh tuh. semua org xpercaya sbb muka dia baik. aku dari awai rasa yg org tu gatal miang semua ada. muka mcm perogol bersiri. aku dgn sorang roomate sampai tingaal klas nak cari bukti. tapi apa yg depa bagi?????????? mmg bukti xkukuh sbb sorang ja nmpak. kata nak siasat konon tapi last2 p jumpa dgn org tuh dan tanya dia pasal bnda tuh??????????? sapa yg nak mengaku weh???????? org gila pun xmengaku yg dia gila!!!!! cerita dah tersebar dan yg seronoknya cerita tu dah totally lain. HAHAAHAHAHA. jauh menyimpang.ish3 mcm tu laa bila dh smpai ke 1000 mulut org. hmmm...bkn kami jer teraniaya ada byk lg kottt but kami xdak bukti kukuh jaa.

pengalaman sedih; bila kawan aku kena keluar matriks. sedih sangat smpai aku rasa mcm xmau balik bilik jaa. :( bila aku xdpt tgk cell guna microscope..=.= salu bleh ja tgk. bila lect aku menjatuh kn semangat akuu.. :( bila org kena beza2kan pst n pdt.,,perlu ka dorang pndang rendah dkt group pdt????????? bila xdak org paham akuu,semua pentingkan diri; aku cuba jadi sebaik mungkin tapi anda tidak hargainya langsung. sedihnya hati ini. :'(

pengalaman yg ANNOYING!
-dpt watak sampingan = roomate yg sengal hanya Allah yg tahu..jln nak ke dewan kuliah pun xtau n xnak ingat hampa tau x? punya nak bergantung dkt org. pentingkan diri. dgn laki hg cpt pulak kan???? heh! serius kami 3 org terpaksa menderita hadap org cm tu slama 5 bulan kot.aku xkan lupa apa yg hg bt dkt kwn aku weh>.<

BENDA YG DAH LALI:-
-kuiz belambak2 smpai aku dh anggap kuiz tu bnde biasa padahal menyumbangkn 10% dlm PSPM
-makanan
-bangun awal nak p klas
-tgk muka org yg sama tiap2 hari.hakahak
-tgk org bajet macho
-tgk org dok kaple
basuh baju guna tgn..kadang2 ja pakai mesin. :P

BENDA YG TAK LALI LG:-
-kuliah en Zainal, dgn cerita dia besttt :D





No comments:

Post a Comment