Mar 7, 2011

basikal hujan

sudah lama aku tidak meluahkan perasaan aku dekat sini... hehehe hari ini aku nak cerita tentang basikal hujan. basikal hujan??? x penah dengaq pun. memang x penah dengaq sebab x wujud pun makhluk yg bernama basikal hujan. straight to the point la. hahaha (otak x centre) ok3. dengaq btul2 apa yg aku nak cerita. baru-baru ni aku balik kampung! ada benda best dan ada benda x best kat kampung ni. so, haritu aku sedang aku dok sapu sampah kat umah mak cik aku, aku t'nampak la anak sedara aku nek basikal...memang best gila arr tgk dia dok ronda2 dgn basikal tu. so aku pn senyum smbil gelak HE HE HE HE. habis je sapu semua aku panggil dia. aku ckp dekat dia,'mai sat nak nek beskal'...dia pun bagi tu yg best tu. aku dah mengidam nak naik basikal ni lama dah. dah 10 tahun gak la aku x nek basikal ni. rindu sgt2 saat masa budak2 hingusan dulu dok ronda nek basikal. bestnyeeeeeeee. :) bagi aku la. so, aku pn apa lagi trus duduk kat belakang. dia bawak aku ronda2. pastu aku bawak dya pulak. dah la lama aku x nek basikal so time nak naik bukit tu memang slow la.hahaha. x larat aku nak kayuh. mau x larat. anak sedara aku tu berat dia kurang 7 kg je dari aku. memang lawak la time tu aku suruh dia tolak. last2 aku ronda dgn dia 3 round je..x larat dah..yg pasti mmg best laa naik basikal. aku suka sgt!!! kalau aku diberi pilihan antara motor or basikal, aku akn pilih basikal! 

habis semua ronda2 aku relax je kat rumah makcik aku. dok tgh makan lunch ni tiba2 hujan turun. dalam hati aku ' wahhhh best ni mndi hujan'..hehehe. aku pn sambil senyum2 mintak kat mak aku yg aku nak mndi hujan..
dialog dia mcm ni.......

aku: mmmaaaakkkk~ oww~ mak. adik nak mndi hujan boleh dak??? hehehe
mak: ........................(anak aku ni buang tabiat ka dh umuq 18 pn nk mndi ujan lg??)
aku: maaakk~ boleh dak???
mak: X BOLEH!!!!
aku:(telan air liur) laaa...boleh laaa..pleaseee 10x
maklang aku+sepupu aku: x payah laa. nanti sakit kepala...bla~ blaa~bla~
aku: x sakit laa..dont worry..haha
mak: haa. boleh tapi kalau sakit jgn dok mengadu~
aku: yeahhhhhhhhhh!!! 

dah dapat je kebenaran aku apa lg trus ajak ank sedara aku tu mndi ujan la..ahahahaa dia pun on jee..tu yg besttttt~ time aku dok main ujan dgn dia, mak+sepupu+maklang semua dok tgk...mak aku tgk aku dok gelak2..walaupn aku x dgr dia dok kata apa...tp aku rsa dia kata ' ishhh..ish.........issshhhhh...dia ni tringin mandi ujan ni...dh besaq pn nk mndi ujan lg...'
sambil mndi ujan aku p buka paip ayaq pastu aku sembuq la ayaq tu. abis segala tempat aku sembuq. ahahahahaha! seriusly mmg mcm budak2. tapi mmg best gilaaa,aku mmg enjoy sgt time tu..well dah lama x mndi ujan..nasib baik aku x sakit kepala. so, apabila digabungkan crita ni jd la 'basikal hujan'.

No comments:

Post a Comment